Aparece mi IP en la lista negra

Post your questions about DNS based blacklists, what they are, listing status, and removal help.
Post Reply
Lisetita123
New Member

Aparece mi IP en la lista negra

Post by Lisetita123 » Wed Aug 09, 2017 2:18 pm

Mi direccion IP sale en lista negra con varios servidores apareciendo en color rojo un simbolo por tal motivo fui bloqueada de esos sitios. Porque razon mi IP se volvio amenaza para estos servidores si esa IP es la de mi casa el internet es de cable porque se contamino o que fue lo que paso? Desconosco por completo de este tema pero me gustaria limpiar mi IP, hay manera de hacerlo? Agradesco de antemano su atencion.

Chrispcritters
Forum Administrator

Re: Aparece mi IP en la lista negra

Post by Chrispcritters » Wed Aug 09, 2017 2:41 pm

Original Post Translated: My IP address is blacklisted with several servers appearing in red a symbol for that reason I was blocked from those sites. Why my IP became a threat to these servers if that IP is the one in my house the internet is cable because it contaminated or what happened? I totally disregard this topic but I would like to clean my IP, is there any way to do it? I appreciate your attention in advance.
Sin saber la dirección IP es difícil responder específicamente a la pregunta. Las listas negras se utilizan generalmente para el servidor de correo para la comunicación del servidor de correo, no para los usuarios finales o firewalls. Es normal que la dirección IP de una conexión de Internet residencial se incluya en algunas listas negras, ya que los servidores de correo no deberían estar ejecutándose en dichas conexiones.

Otros listados podrían indicar que una o más máquinas de su red se han visto comprometidas. Si lo desea, puede publicar la dirección IP aquí, públicamente, o enviar un correo electrónico a support@whatismyipaddress.com para una discusión privada.
Response Translated: Without knowing the IP address it's hard to specifically answer the question. The blacklists are generally used for mail server to mail server communication, not for end users and/or firewalls. It's normal for a residential internet connection's IP address to be listed on a few blacklists -- because mail servers should not be running on such connections.

Other listings could indicated that one or more machines on your network have been compromised. If you would you can post the IP address here, publicly, or send an email to support@whatismyipaddress.com for a private discussion.
Founder and Chief Marketing Technologist of WhatIsMyIPAddress.com.
You can follow me on Facebook and Twitter for some behind the scenes info.

Post Reply